ugglaniadran

Glöm inte bort

Publicerad 2010-03-07 10:25:42 i Allmänt

att det är Tomtägareföreningens årsmöte i morgon. Det ska bli mycket intressant att få reda på vem som blir ordförande och sekreterare, samt hur mycket diskussion det verkligen kommer att bli om den flytande bastuflotten. Blir den medlemmarnas eller kommer flotten fortfarande vara i privat ägo?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-07 17:57:51

Medlemmarnas ska den inte bli låt dem som byggt den ta ansvar och lämpa inte över dt på andra

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-09 07:37:01

Var fanns Eklund i går?

Postat av: Måsen

Publicerad 2010-03-09 09:54:47

Han satt där och var tyst.En annan fråga, varför tackade inte styrelsen av förra ordförande Robert Larsson?

Man tackar alla andra men inte Robert Larsson och Robert Talonen....opproffsigt tycker jag eller?



Varför har Eklund fått en egen flik på vår hemsida ang en bastu som inte är vår?

Annars tycker jag att det var ett bra möte.

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-09 16:02:21

Nä Måsen jag tror du har fel Eklund va väl inte där han blev ju vald till sammankallande för valberedningen trotts att han inte va där eller har jag helt missförstått

om du inte vetat det tidigare så vet du nu att det är skillnad på follk och follk tråkigt nog

utgår ifrån att flottenfliken är borta innan helgen den har inget där att vara

i stort sätt var mötet bra

Postat av: Måsen

Publicerad 2010-03-09 18:30:22

Jag tror han kom senare.

Postat av: Kitty

Publicerad 2010-03-09 20:05:48

Att Robban och Robban inte blev avtackade,kanske berodde på att de gick mitt i en period.Skulle inte tro att man tackar folk som lämnar en styrels, något låg ju bakom beslutet.

vad som är proffsigt eller inte,kan vi nog vara oense om.

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-09 20:17:36

jasså ja jag vet inte känner inte till nämnda herr Eklund men var han där så var han väldigt tyst gällande bastuflotten

Postat av: Måsen

Publicerad 2010-03-10 08:18:45

Så du menar Kitty om man har setat i ca 3 år så tackar man inte av personen/er.Dig skulle jag inte villa ha i en styrelse som tänker så.

Kitty menar att om man får ett förhinder så ska man inte bli avtackad



Postat av: Medlem-2

Publicerad 2010-03-10 08:39:38

Ja det bara flytta på flotten...ta fram motorsågen och såga i isen.

Hade det varit någon annan som hade lagt den där då hade gått fort att ta bort den...men nu sitter ju Eklund i valberednigen så då får man ha den där.

Som de sa på mötet så var det nån annan som hade sökt för att göra exakt lika dant men fått avslag då förstår jag inte vaför man har dröjt så här länge?

Och varför har man fått en egen flik på hemsidan om detta...jo för att man sitter i valberedningen.

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-10 13:06:25

Hela j-a saken med bastuflotten är ett skämt, fliken och hemsidan är ett skämt. Ebbe du svarade bra på frågorna Eklund svarade inte på några frågor alls så intresserad var han. Styrelsen tog ett bra beslut se nu till att ta bort flottefliken.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-10 14:57:34

Jag var på mötet,inte en enda fråga ställdes till Eklund och hans bastugrupp,så varför han var tyst förstår man.Ang avtackning av styrelsemedlemmar förstår man styrelsens agerande,profit och sand = inte bra.Robban T ville i ett tidigare skede lägga i sin bastu sjön,men inte göra den tillgänglig för all medlemmar.Om man nu gnäller på Eklund och kompisar fast lät han bli ansvarig för valberedningen=han bestämmer vilka som skall sitta i våran styrelse grattis hepp hepp

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-10 16:43:34

Vilken röra vem ska kan man lita på vad är rätt och vad är fel så många ryckten det är inte lätt det här fasst jag var på mötet så vet jag innte vad som händer och sker känns ganska underligt faktiskt

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-10 16:44:43

2010-03-10 @ 14:57:34

Är du full eller....fattar inge om vad du skriver om.

Postat av: Medlem Tre

Publicerad 2010-03-10 18:15:43

Hur va det nu med saken va han där eller inte Eklund alltså?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-10 20:49:09

En valberedning bestämmer inte vem som ska sitta

i en styrelse.De har i uppdrag att föreslå,arbetsvilliga personer som är tillfrågade,om de kan tänka sig att ingå i en styrelse.Sedan är det de medlemar som är på mötet som godkänner och väljer de som blivit föreslagna

Det kan komma helt andra namn på mötet som inte

valberedningen föreslagit, som kan bli valda.

Postat av: Kitty

Publicerad 2010-03-10 21:08:11

Jag var inte på mötet,men ett littet förhinder handlade det inte om.Utan flera lass med tvivelaktig sand i vår fina sjö.Skulle du vilja tacka och bocka,för det? Måsen!

Att sitta i den här styrelsen krävs mer mod

än vad jag har ,Hur kan man få folk nöjda?

Vi får hoppas på ett nytt bra År och en delvis

halvt ny styrelse.Det var ju 3 st.vakanser.

Ådrabladet har blivit så jätte fint profsigt.Tack

Anki och Lotti.

Postat av: Måsen

Publicerad 2010-03-11 11:02:17

Vad jag vet så har de och ska lägga nytt lass.Har man gjort fel så har man väl rätt att fixa till det eller?

Men jag blir rädd för Kitty som tänker så smalt och skriver om företag och inte vet vad de gör eller skall göra.

Vart får du din info ifrån.....från grannens..grannens pappa som jobbar på ICA som känner en som bor i Ådran.



Nää jag tycker om man har sagt att man rättar till ett problem som har hänt så är det väl okej eller?

Alla försöker ju göra så gott man kan.

Postat av: Medlem 156

Publicerad 2010-03-12 16:45:24

Vad i hela.....

Är inte värden större än en bastuflotte och lite sand på badplatserna.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-12 18:22:07

Joo och "lite" dikning som har gjort.Vi får se om vi har råd att laga vägarna nu :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 13:13:08

Äntligen har de tagit bort bastufliken på hemsidan....TACK!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 13:55:02

Äntligen? info ang bastuflotten skulle ju vara där tills årsmötet hadde tyckt till om den.Ang badsanden så var det inte direkt man gör så gott man kan,oxå jättebra att åtgärda efter ett halvt år,och hur blev det med att varje vecka under badsäsongen kratta m m ingenting,Under mina 25 år i föreningslivet i olika föreningar har det endast en gång inte blivit som valberedningen tyckt så ganska mycket makt har dom hepp hepp

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-13 15:05:59

Bastufliken är inte alls borttagen på hemsidan. Den skulle alldrig varit där på föreningens hemsida. Informationen om bastuflotten hadde ni som byggt den fått sätta upp på anslagstavlorna varför skulle ni båtbyggare få en egen flik och handen på hjärtat var det värkligen så att bastuflotten byggdes med tanke på medlemmarna var det inte så att det blev för mycket uppmärksamhet runt hela projecktet

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 15:34:37

Inte vet jag om dom tänkte på oss i Ådran från början,men jag gick förbi efter midsommar där dom byggde flotten och redan då sa dom som var där att bastun skulle vara för alla om tomtägarföreningen ville det,då visste inte många om projektet.Dom flesta vill att föreningen,hemsidan skall vara öppen för alla och med info om vad som sker mm,bastufliken var ju kanon bra,och nu skall vi inte ha någon bastu,så då tar man bort fliken och förhoppningsvis kommer något annat

Postat av: En som gått runt sjön i 16år

Publicerad 2010-03-13 16:03:45

Bygger man en bastu för ca 14.000:- och chansar att folk vill den där.Nää jag tror på vad

2010-03-13 @ 15:05:59 skriver.

Man trodde nog att det var ett säkert kort bara för att man sitter i styrelserna.

De kanske har lärt sig att man frågar först innan man bygger...hugga ner skog...höja marken...anlitar sin arbetsgivare för dikningar o.s.v.

Vad kul det ska bli på mötet att höra vad de har att säga.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 16:05:05

Joo den är borta

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 16:34:36

Du som gått runt sjön,kan du inte bara att fortsätta att gå,hälst så långt bort som möjligt och aldrig mer komma tillbaka hepp

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 16:45:38

Eller att Heppen slutar att dricka...hepp

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 18:05:59

Jag i min enfald trodde att Robban bara kunde snacka, men icke hepp hepp

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 18:11:09

En bastu för 14000 jävligt billigt,dom var ju många så du hadde säkert oxå inte gråtit,men vad vet jag hepp hepp

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 18:16:12

Vilken Robban är det alla pratar om?

Jag förstår inte vad de har med det här att göra.

Har jag missat nått?

Postat av: Medlem

Publicerad 2010-03-13 18:56:19

Jag vet inte va ni andra ser och inte ser men när jag kollar hemsidan så är flottefliken iallafall kvar

Till Hepp Hepp varför klannka ner på en som gått runt sjön i 16 år det är dennes åsikt alla tänker och tycker inte likadannt det vet vi redan Hepp Hepp du tycker så andra tycker si

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-13 19:50:38

Runt sjön i 16 år , du skrev ditt inlägg 2010-o3-13

Mötet var 2010-o3-08 Jag tror att du missade det!

Postat av: Dojjan

Publicerad 2010-03-13 20:02:37

Det är bara gå bak i tiden på bloggen så får man läsa det som han/hon skriver.

Jag går runt sjön jag med....har bara gått ca 7år :)



Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-14 09:22:03

Det verkar som om några ( 2-4st ) människor vill svartmåla ett företag ?

Postat av: Bjorn

Publicerad 2010-03-14 14:53:15

Varför målar man ett företag svart och inte blått?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-14 19:33:25

Det är säkert ingen som vill svart eller blåmåla ett företag, ibland tyder man det skrivna som man själv vill

Postat av: Dojjan

Publicerad 2010-03-14 20:06:50

Jag håller med dig 2010-03-14 @ 09:22:03 .

De har ju skrivit namnet på företaget och då undrar man varför?

Avundsjuka...bara skitsnack...eller vad?

Istället för skriva skit så kan man ringa upp personer/företaget och säga det man tycker.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-15 00:26:00

Vilket företag pratar vi om? Jag fattar ingenting

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-19 15:04:23

När man läser detta så får man en känsla att Kitty sitter i styrelsen eller är kompis med någon där.Hon sitter med en sån info som vi inte har fått information om.

Vad är det som har hänt..... Kitty.

Postat av: nyfiken

Publicerad 2010-03-19 18:50:25

till dig som gått runt Ådran i 16 år.

Vad är det för skog som är nedhuggen?

Postat av: Gullan

Publicerad 2010-03-20 09:57:04

I slutet på sjön...södra sidan.Sandtäppevägen så är det nån som har fält skog.Men det var typ förra sommarn.Det är väl kommunens mark eller tomtägarför. mark.Eller så är styrelserna som har godkänt det?

För mej är det konstigt att man fäller skog bara så där.För vad?

Nån som har info om detta?

Postat av: Isbiten

Publicerad 2010-03-20 14:37:11

Det här skrevs det om en hel del på Ugglan förra sommaren då det tydligen var ett privat initiativ. Gå tillbaka och läs det är riktigt intressant.



Postat av: Pucken

Publicerad 2010-03-20 15:30:41

Va inte det styrelsen som fällde en massa träd?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-21 13:48:40

Hej Gullan

Det du kallar för skog, kallar andra för sly. Marken ägs av vägföreningen som godkände fällandet av slyn.

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-03-21 18:43:28

Jag var där och tittade förra sommarn och det jag såg var stubbar kvar ca 15cm.Det är väl inte sly?

Och varför beslutade Vägföreningen att man skulle

röja där?Var det för utsikten mot sjön som styrelsen godkände detta,för de bor väl där?

Undrar om de har frågat alla fastigheter som berörs?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-22 14:51:48

Vem/vilka är det som godkänner sådana beslut?

Postat av: Kitty

Publicerad 2010-03-22 20:49:15

Jag får min informarion genom att läsa Ådrabladet!

Svårare är det inte,att få info,om området.

Postat av: ANDERS

Publicerad 2010-03-23 11:14:57

Har de inte ordnat det då...Kitty? eftersom du skriver det på Ugglan.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-23 11:31:44

Jag tror det är Vägföreningen som tar beslutet....kanske vägtillsynsmannen som gör detta?

Postat av: Burken

Publicerad 2010-03-23 19:10:39

Undrar varför man inte har dikat Ådravägen först...den är väl viktigast eller?

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2010-03-23 21:12:37

Det här med slyr, inte slyr och om utsikten blev bättre för vissa styrelsemedlemmar med mera med mera togs upp här på bloggen förra året men varför inte ta det ett varv till. Den 12 har vägföreningen årsmöte och då kan vi få reda på hur det verkligen ligger till.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-24 08:35:19

Jag tycker att det är bra att man tar upp detta igen, man har ju glömt vissa saker.Bra då vet man vad man ska ta upp.

Tack för infon.

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-03-25 10:57:40

Har läst vägföreningen brev som kom igår.

Det jag först undrar hur man har gjort av med pengarna.Plogningen har jag förståelse med men all dikning man har gjort.Varför har man gjort av med så mycket pengar på en gång.

Man måste ha en plan/budget på ca 3 år framåt inte bränna av alla pengar på 1månader eller vad det tog att dika.

Hur har de tänkt att laga Ådrav framöver.

Sen höja avgiften på grund av att styrlesen har bestämt att göra av med pengarna på dikning.

Jag tror att man inte har haft kontroll på pengarna av dikning/lagningen av vägarna.Man bara beställer sen säger man oooj nu måste man höja avgiften.

Postat av: Mysan

Publicerad 2010-03-25 22:06:16

Hej Sofia

Jag håller med till 110% vilken skandal att göra av med så mycket pengar på så kort tid och vi medlemmar får sota för usel planering med höjd avgift som grädde på moset.Hoppas verkligen att styrelsen har en bra redogörelse att presentera på årsmötet och att flertalet i styrelsen lämnar sin post för att lära sig hur man hanterar andras pengar

Postat av: Christer L.

Publicerad 2010-03-26 14:06:49

Ja jag kan bara hålla med Sofia och Mysan.

Postat av: Bosatt i Ådran i 5 år

Publicerad 2010-03-27 18:05:40

Hittade denna blogg, häromdagen.Jag fick kallelsen

till vägföreningens,som alla andra.Att använda pengar till dikning,var bra tänkt.Hur skulle dessa

mäniskor som sitter i styrelsen kunna veta att det skulle bli en rekord rik snövinter.Ursäkta att jag lägger mig i men vilket jätte jobb att ploga,det har enligt radion kommit 2 meter snö sammanlagt

vår familj har int haft några problem ute vi Ådran.

Vi har en bil som kostar över 200 tusen kr.Betalar med Glädje lite mer för att inte köra av vägen,hemska dagar.Föresten tur att det är dikat ordentigt så att snösmältningen har någonstans att ta vägen. Tack för mig.Glad Påsk.

Postat av: 25år i Ådran

Publicerad 2010-03-27 18:37:11

Vi röstar fram 10.000:-/året så kan vi dika fram till Gladö.Näää man skulle nog ha tänkt efter innan man brakar på, men det är väl så när man inte kan hantera pengar och arbete samtidigt.

Snön kan man ju inte veta vad den ska kosta men dikningen vet man ju om vad det ska kosta...vägtillsynsmannan har väl fått ett meterpris antar jag.

Postat av: Bussen kommer snart!

Publicerad 2010-03-27 19:48:23

Undrar om styrelsen tog in offert från 6st dikningsföretag?Vi får se på mötet vad de har gjort.

Postat av: Gropen

Publicerad 2010-03-28 18:38:08

Om man betalar 3000:- per år kan man inte få sand i denna förbannade grop som är vid tennisbanan?

Eller har styrelsen missat den?

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-29 20:05:25

Till Gropen!

Ett väldigt intelligent inlägg. Kan du förklara hur man ska få sanden att ligga kvar? Tack!

Postat av: Gropen

Publicerad 2010-03-29 20:34:41

Jaa som förra året...ska de vara så svårt amatörer!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-02 08:43:57

finns visst något special lim... mycket god vidhäftning. kan kanske användas i detta fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela